Udział w zajęciach ze specjalistami pracującymi w naszej placówce możliwy jest:
- na wniosek wychowawczyń grupy, po obserwacji dziecka i jego umiejętności;
- na podstawie zaleceń z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Przedszkole nr 40 Poznańskie Koziołki podlega pod
Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną nr 2 w Poznaniu
ul. Chociszewskiego 56 (budynek przy Szkole Podstawowej nr 90)
60-261 Poznań
tel. 61 852 85 58
Jakie kroki podjąć, jeśli chcą Państwo udać się do Poradni:
1. Konsultacje z wychowawcami dziecka.
Nasze nauczycielki to doświadczone pedagożki z wykształceniem kierunkowym. Podpowiedzą na co zwrócić uwagę, pokierują Państwa działaniami, a także zaproponują działania wspomagające rozwój dziecka do stosowania w środowisku rodzinnym.
2. Wizyta w poradni – umówienie terminu.
Zanim poradnia przyjmie dzieci i ich rodziców, konieczne jest wcześniejsze umówienie się na spotkania. Warto zrobić to z dużym wyprzedzeniem, aby proces diagnostyczny przebiegł spokojnie i w odpowiednich terminach (jest to bardzo istotne, szczególnie jeśli chodzi o dzieci realizujące roczny obowiązek szkolny).
3. Wniosek o wydanie informacji o dziecku.
Po umówieniu terminu w poradni, wracają Państwo do przedszkola, gdzie przed wizytą w poradni (najlepiej 3 tygodnie przed terminem wizyty) wnioskują Państwo
w sekretariacie przedszkola o wydanie informacji o dziecku, którą przygotowują wspólnie wychowawczynie grupy oraz specjaliści, którzy współpracują z Państwa dzieckiem.
Po złożeniu wniosku do placówki, wychowawczynie i specjaliści mają 14 dni
na sporządzenie właściwego dokumentu.
Dlaczego należy czekać z wnioskowaniem o informację o dziecku do terminu wizyty w poradni?
Czasami czas oczekiwania na wizytę w poradni to kilka miesięcy. Posiadanie aktualnej informacji o dziecku wpływa na usprawnienie procesu diagnostycznego prowadzonego w poradni, a także jest wsparciem dla specjalistów, którzy odnoszą się do aktualnych informacji o rozwoju dziecka.
4. Wizyty w poradni – proces diagnostyczny.
Zgodnie z terminami i instrukcjami uzyskanymi w poradni, udają się Państwo z dziećmi lub samodzielnie na rozmowy, badania z odpowiednimi specjalistami. Proces diagnozowania w poradni może trwać od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy.
5. Otrzymali Państwo diagnozę z poradni – co dalej?
Udostępnienie otrzymanych dokumentów z poradni (orzeczenia, opinii, wskazówek
i instrukcji) w sekretariacie przedszkola do którego uczęszcza Państwa dziecko sprawia, że wychowawcy i specjaliści pracujący w placówce mogą rozpocząć planowe i systematyczne działania wspomagające rozwój dziecka. W wielu przypadkach szybkie zdiagnozowanie oraz wdrożenie działań wspomagających powoduje podniesienie umiejętności dzieci w stosunkowo krótkim czasie. Kluczem do sukcesu jest szybkie rozpoznanie trudności, wdrożenie działań wspomagających i współpraca specjalistów z Rodzicami dziecka, aby całościowo stymulować rozwój dzieci.